bestellen
en zo


Hoe bestellen?

Zoek het product en klik op de knop ‘aan winkelmandje toevoegen’.  
Als je klaar bent met bestellen, klik je op ‘Verder naar afrekenen’
Vul alle gegevens in: informatie – verzending – betaling en wijzig eventueel je factuur- of afleveradres. Klik op ‘Bestelling voltooien’ als de bestelling klopt. De getoonde prijzen van de producten zijn inclusief BTW, tenzij specifiek vermeld staat dat de prijzen excl. BTW zijn.

Leveringstermijn
Bestellingen die op werkdagen voor 14:00 ‘s middags worden geplaatst, zullen diezelfde dag nog worden verzonden. Als een boek onverwacht niet op voorraad of uitverkocht is, ontvang je hierover een e-mail binnen 5 dagen na het plaatsen van je bestelling. Als een product tijdelijk niet leverbaar is, sturen wij binnen 5 dagen een e-mail met de verwachte levertijd. Als je vooruitbetaald hebt, krijg je je geld binnen 30 dagen terug.

Verzendkosten
Wij leveren uitsluitend op adressen in België en Nederland aan klanten die in België of Nederland gevestigd zijn. Bestellingen worden gratis verzonden. Bestellingen worden door onze logistieke partner Webship afgehandeld en verzonden via BPost of PostNL.

Verzending
Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je bestelling. Je bestelling wordt vervolgens naar je opgestuurd. De logistieke partner houdt je via e-mail op de hoogte van je verzending.

Je pakket wordt verzonden via BPost of PostNL. De levertijd is normaliter 1 werkdag, PostNL levert ook op zaterdagen.  Kleine pakketten versturen wij als brievenbuspost. Als een bestelling niet door de brievenbus past, verzenden wij hem als pakket. Bij elke bestelling kan je de link ‘Traceer pakket’ volgen naar de website van Webship, BPost / PostNL Als je niet thuis bent wanneer de postbode je pakket bezorgt, kan je het pakket ophalen bij de dichtstbijzijnde BPost of PostNL-locatie. De postbode doet dan een briefje in je brievenbus met het adres van deze BPost of PostNL-locatie.

Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.

Herroeping
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de aankoop te herroepen. Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dien je de ontvangen goederen zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gebracht van je beslissing om van de aankoop af te zien, terug te sturen op eigen kosten met een vervoerder van jouw keuze. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het online contact formulier. Je kan ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping.

Redenen voor terugsturen
Redenen om een product terug te sturen:
- het product is beschadigd
- het is een misdruk
- het is te laat geleverd (later dan 5 werkdagen na bestelling)
- je hebt het niet besteld
- je hebt het verkeerde besteld
- het voldoet niet aan je verwachting (het zogenaamde herroepingsrecht).

‍In de volgende gevallen etourneren:
- Je hebt geschreven op of in de Ja Cheque en/of bijbehorende Wenswijzer
-Je hebt de Ja Cheque van het boek afgescheurd  

Retourverzending

Voor je retourverzending gebruikt je het volgende adres:

Pinching the Ostrich BV
Vloeiende 80C
2950 Kapellen - België


Gelieve het volgende mee te sturen:
- een kopie van de pakbon (zodat we de zending en jou als klant kunnen identificeren)
- het product dat je retour stuurt (duh!)
- optioneel de reden van je retourzending (om onze dienstverlening te helpen verbeteren)

Terugsturen gebeurt op eigen kosten. Retourzendingen zijn voor eigen risico. Dit houdt in dat Pinching the Ostrich BV niet aansprakelijk is voor het zoekraken of voor beschadiging van teruggestuurde artikelen.

Afhandeling
Na je herroeping krijg je zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen je aankoopbedrag teruggestort op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Voor terugbetalingen zullen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naargelang welk tijdstip eerst valt. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Afhankelijk van de reden om een product retour te sturen, kan deze bestaan uit:
- een vervangend exemplaar toezenden
- het factuurbedrag (inclusief verzendkosten heenzending) of de prijs van het product terugstorten.

Dit zullen wij zo spoedig mogelijk doen, en uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen.

Vragen of klachten?
Maak gebruik van ons contactformulier, of

Postadres:
Pinching the Ostrich BV
Vloeiende 80C
2950 Kapellen - België

Indien we er onderling niet uitkomen, kan je gebruikmaken van de Consumentenombudsdienst die je kan bereiken via: https://consumentenombudsdienst.be/nl